Navigatie

Werkwijze en tarieven

Ik heb een vraag / ik wil graag iets moois laten maken

(tarieven zie onderaan)

Wat kunt u van ons verwachten als wij iets moois voor u gaan maken? Hieronder staat uitgelegd hoe wij te werk gaan, met als gouden leidraad: heeft u vragen? Stel ze vooral! Heeft u wensen? We doen ons best!

 

Het ontwerp

Sommige mensen weten al precies wat ze willen, maar ook heel vaak is het even zoeken naar het juiste idee. We helpen daarbij graag!

In ons atelier kunnen we u veel voorbeelden, ideeën, structuren en kleuren kunnen laten zien. We hebben de ateliers bij huis, dus u bent ook 's avonds of in het weekend welkom! Terwijl u praat en denkt maken we schetjes en aantekeningen om zo goed mogelijk een idee te krijgen van wat u wilt.

Is duidelijk wat u graag wilt, dan maken wij geheel vrijblijvend een ontwerp (eventueel een aantal ontwerpen), met daarbij een offerte, specificaties en leveringsvoorwaarden. Natuurlijk is er alle ruimte om deze ontwerpen aan te passen.

  
  

Werken op afstand

Gaat het door de afstand niet lukken om af te spreken in het atelier, dan is natuurlijk op afstand ook heel veel mogelijk: van vrijwel alles hebben wij goede foto's en uitleg.

Tijdens het uitvoeren van uw opdracht kunnen we regelmatig foto's maken om u de voortgang te laten zien, maar ook om even te vragen of we op de goede weg zitten.

  

Het maken

Is het ontwerp goedgekeurd, dan gaan wij zo snel mogelijk voor u aan de slag. Indien mogelijk sturen wij u tussendoor foto's en houden wij u op de hoogte van de voortgang. Als er tijdens het maken toch aanpassingen aan het ontwerp nodig zijn (voor technische redenen), nemen we meteen contact met u op. In veel gevallen mag u (als u wilt) helpen met het maken van het werk of kunt u komen kijken terwijl we aan het werk zijn. Vooral met asverwerking wordt hier geregeld gebruik van gemaakt. Vraag het gerust!

Het is natuurlijk erg afhankelijk van het type opdracht hoeveel tijd wij nodig hebben, maar om een indicatie te geven: het meeste werk kunnen wij voor u maken tussen de één en de drie weken na goedkeuring van het ontwerp. Voor grote opdrachten, grotere oplagen of complexe opdrachten waar meerdere technieken bij gebruikt worden hebben we natuurlijk iets meer tijd nodig. Wij geven bij de offerte aan hoe lang wij nodig hebben voor een opdracht.

 

Levering en betaling

U kunt in de ateliers helaas niet pinnen of contant betalen: er is nooit geld aanwezig in de ateliers. We vragen u dan ook altijd het geld over te maken.

Natuurlijk sturen we een foto voordat we verwachten dat u betaalt. Wij sturen u een digitale factuur conform offerte, en houden normaliter een betalingstermijn aan van 14 dagen. Als het werk betaald is, kunt u het komen ophalen ('s avonds of weekenden geen probleem), of als het werk niet te kwetsbaar is kunnen wij het ook voor u verzenden. Bij grotere opdrachten kunnen wij u vragen (deels of geheel) vooruit te betalen.

  

De Finishing Touch

Dat mensen het werk echt niet mooi vinden, dat gebeurd ons gelukkig zelden of nooit. Maar een enkele keer komt het wel voor dat het eindproduct toch nog iets extra's nodig heeft. Vraag gerust om een kleine aanpassing, zoals bijvoorbeeld toch een ander ophangsysteem, liever toch het werk aan de achterkant gezandstraald, toch een sokkel, of toch liever een andere kleur ketting bij een hanger. Heeft u zo'n bedenking: laat het weten! Net zelden is het een kleine moeite u helemaal tevreden te stellen, en niet zelden betekent zo'n kleine aanpassing het verschil tussen wel aardig en ECHT MOOI!

  

Garantie

Hoe zit het met garantie van glaswerk? Glas en emaille op maat gemaakt kan natuurlijk niet geruild. Daarbij is glas breekbaar en daarom kunnen we moeilijk harde garanties geven, maar gelukkig er is heel vaak meer mogelijk dan gedacht. We zijn trots op ons werk, en hopen dus dat het zo lang mogelijk meegaat. Mocht het werk dus perongeluk beschadigen, kom dan vooral bij ons terug! Zo kan bijvoorbeeld een gebroken glazen bloem heel goed (en al alle blaadjes er nog zijn, ook kosteloos) gerestaureerd worden. Glas waar een chipje af is kan opnieuw worden geslepen en gepolijst. Het meest extreme voorbeeld: een aantal jaren geleden had een klant van ons op vakantie een autobrand. Het sieraad dat ze bij ons gekocht had lag daarin. We hebben dat volledig kunnen restaureren, en omdat de vakantie toch al zo slecht verlopen was, hebben we dat in dit bijzondere geval gratis gedaan.

Mocht u het op prijs stellen, alle officiele regels netjes opgetekend in gedetailleerd juridisch jargon vindt u in de leveringsvoorwaarden op deze site.
 

 

Onze tarieven:

  • Vrij werk: 30 euro per uur, excl. materialen en stookkosten
  • Opdrachten (muv. glasblazen aan de blaaspijp): 40 euro per uur, excl. materialen en stookkosten
  • Glasblazen aan de blaaspijp: 80 euro per uur, voor glasblazer én de assistent samen, incl stookkosten, excl. materialen
  • Restauratiewerk: 65 euro per uur, excl. materialen en stookkosten

 

Lieve mensen, meermaal per dag worden wij gevraagd voor restauratie van gebruiksvoorwerpen. We vinden het heel vervelend dat uw geliefde spullen kapot zijn, maar wij zijn een kunstbedrijf en restaureren helaas geen lampen, gasfornuizen, motoronderdelen, windlichten, wasbakken en ander industrieel werk.

 

 

 

 

© 2012 - 2017 Glass & Art Shop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Dit is anoniem, en deze cookies leiden niet tot spam of aangepaste reclame. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Dit gaat anoniem, en deze cookies leiden niet tot spam of aangepaste reclame.. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.